Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

14 Mei 2010

Aku sebagai aku

Menulis blog adalah satu cara untukku meluahkan perasaan. Aku jarang jumpa kawan untuk sembang2 atau bual2. Hari2 jumpa pesakit. Macam2 karenah dan permintaan mereka. Ada yang kata jadi doktor macam aku kerjanya senang. Hari2 kira duit. Memanglah nampak senang. Tapi mana ada kerja yang senang? Nak senang kena susah dulu. Nak senang kena usaha dulu.

Aku takda kawan di klinik. Sekarang ni aku letak akuarium kat bilik aku. Kalau bosan aje aku beri ikan2 aku makan. Nak cakap2 dengan ikan2 pun boleh.

Wife aku bising2 kat aku sebab aku rajin sangat tulis blog. Bukan aku nak tunjuk2 kehidupanku tapi aku nak simpan perjalanan hidupku sebagai pengajaran kepada orang lain terutama anak2 aku.

Seminggu daripada sekarang, aku akan tutup dan "private"kan blog aku. Hanya orang2 tertentu sahaja yang dapat baca blog aku. Jadi kepada sesiapa yang masih nak membaca blog aku yang tak sepertinya ini, sila hantar email kat aku. Kadang2 luahan perasaan yang berbuku di dada menyinggung perasaan orang lain. Aku kena jaga perasaan oranglain juga nampaknya.


10 ulasan:

  1. doc,
    keep on writing.
    Don't scared to voice you heart out.
    You are who you are.

    BalasPadam
  2. ASSALAMUALAIKUM,

    Saya dayana azhar, dan kawan kepada Fahmi Faisal yang ada bertanya kepada Dr mengenai kerjaya doktor tu. Emel saya smart_dayana@yahoo.com. Saya selalu ikut blog ni kerana saya juga ingin menjadi doktor. Sekian.

    BalasPadam
  3. Dayana,
    Kekalkan semangat. Teruskan usaha.
    Semoga impian tercapai.
    Terima kasih kerana sudi singgah.

    BalasPadam
  4. 'blog bukanlah hakmilik kekal, doc'..

    thanx sebab singgah blog haku yang xde apa2 tuh,

    salamm,

    BalasPadam
  5. samalah kita doc...tu pasal aku bykkan upload gambo dari bercakap sekarang...kalau tension sgt,petang petang cabut tunggu matahari jatuh..

    BalasPadam
  6. pdfahmi@gmail.com
    sy nak baca :)

    BalasPadam
  7. Salam,
    sudah lebih setahun mengekor setia blog ini..ada kala menghibur hati, ada kala berinformasi, ada kala memberi inspirasi serta tauladan untuk diikuti, dan sering kali senggang masa terisi..

    terima kasih...

    BalasPadam
  8. sitifairuz83@yahoo.com
    sy nk baca lagi komentar dr doc. keep on your writing. Jgn takut menulis sbb tulisan menjana tamadun.

    BalasPadam
  9. salam dr,
    xyah la private..saya dah lama follow blog dr ni ..banyak benda saya belaja

    BalasPadam
  10. Ramai gak orang minat nak baca cerita2 saya ye?
    Semoga tulisan2 saya dapat terus mengisi hidup anda semua. Terima kasih byk2.

    BalasPadam