Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

23 Julai 2010

Aku dan sang siput


Dah berbulan aku cuba elakkan siput daripada makan daun kat pokok di laman rumah aku. Tapi mereka suka bebeno kat daun pokok yang satu ini. Sedap sangat agaknya.

Ini Sang Bapak.

Ini Sang Ibu,

Ini Sang Anak,

Ini satu keluarga Sang Siput yang aku sempat kutip pagi ini.

Nanti aku nak try letak seekor dua kat pokok yang dikatakan beracun tu. Betul ke daun pokok tu memang beracun. Kira macam animal testing gitu. Giler kau nak test kat diri sendiri. Jangan PETA cari aku dahle...

2 ulasan:

  1. beli aje racun siput di kedai, lepas tabur pasti esok bergolek2 dia mati, memang bagus cara semulajadi tapi kadang-kala cara tak semulajadi memudahkan kerja

    BalasPadam
  2. Dah guna dah.
    Bila tabur,
    esok paginya bergolek2 dan berbuih2 mulutnya.
    Tapi lepas sebulan, mereka datang balik...

    BalasPadam