Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

23 Ogos 2010

Aku dan nasib ikan peliharaanku

Ini akuarium di meja kerjaku. Dah 3 bulan aku bela ikan murah2 kat dalamnya. Ala, yang seekor 70 sen tu. Bolehlah buat teman bercakap dikala kesunyian. Seminggu kebelakangan ini, ikan2ku mula mati seekor demi seekor. Aku beri makanan langsung tak nak makan. Buat kotor akuarium aku aje.

Jadi petang tadi aku beli ikan baru. Nak beli arowana mahal sangat. Jadi aku beli ikan kaloi aje. Dua ekor. RM 5.50 seekor. Aku ada bela seekor dulu. Sekarang masih hidup lagi dan ada kat kolam di rumah. Dah besar panjang dah. Rasanya 3kg ada kot beratnya. Kalau boleh dimakan, lama dah aku goreng tapi tak sampai hati.


Memang betul jangkaanku. Ikan ni brutal. Macam piranha. Habis ikan kecik2 dalam akuarium dihambat dan dimakannya. Begitu juga sisa2 makanan yang ada. Memang habis licin dimakannya. Kesian aku kat ikan2 kecik aku. Tapi apa boleh buat. Daripada buang gitu sahaja baik dimakan oleh si kaloi tu.

3 ulasan:

  1. selamat pindah akuarium baru si kaloi!!
    selamat hari jadi syakireen!!
    (yang keberapa ek?)

    BalasPadam
  2. arowana kecik baru 38 hinggit.. kalo dah besar leh jual jadik 38 hibu hinggit doc.. ahaha

    BalasPadam
  3. Harijadi Syakireen yg ke 13 tahun.
    Boleh beli ikan arowana sebagai hadiah harijadi.

    BalasPadam