Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

20 September 2010

Aku dan Menu Hari Ini


Sotong Masak Sambal,


Kangkung Goreng Belacan,


Ikan Cencaru Bakar cicah dengan Sambal Kicap.



Ini menu tengahari semalam. Aku kena masak lagi. Kali ini untuk sahabat aku Mr Neil yang datang beraya dan bermalam di rumahku. Kesian dia duduk sorang2 kat Singapura. Makan tak sedap, kawan takda dan semuanya mahal2. Kawan karib dia ialah PSP console dan Iphone 3G yang baru dibelinya.

Ini pengorbanannya untuk menjadi seorang Pakar Bedah Colorectal. Tinggalkan kampung, tinggalkan anak yang baru berusia 8 bulan, tinggalkan isteri, tinggalkan kereta Estima yang baru dibeli semata2 kerana nak mengejar ilmu pengetahuan dan mencari pengalaman baru.

Aku tabik spring kat dia. Dia kata dia nak stay dengan government sampai pencen. Alhamdulilah. Tak ramai doktor yang setia dan cekal sepertinya. Hujung tahun ini jika tiada aral melintang dia nak sambung belajar di Australia pulak.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan