Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

13 Januari 2011

Aku dan Dr Mickey Mouse

Apa itu Dr Mickey Mouse? Baca pendedahan Aididleaks di sini dan Maskancil di sini. Anda pasti terpesona bagaimana mudahnya mereka menipu kita. Apa langkah2 kerajaan untuk membenteras penipuan yang berleluasa ini? Rasanya belum ada. TV3 pun menemuramah mereka untuk mempromosi barang2 mereka.








11 ulasan:

  1. masalahnya ramai rakyat malaysia yang MALAS berfikir, tidak berminda kritis, dan SUKA dikencing hidup hidup. Doktor pembohong pun dapat Dato...entah2 datukship pun, datukship pembohong.

    BalasPadam
  2. nak buat macam mana..
    orang melayu kita lagi cepat terpengaruh dgn diorg2 ni, drp dengar cakap kita kan
    tapi esok2, bila dah teruk, dah byk complication, datang ngadu kat kita jugak

    BalasPadam
  3. Orang kita terlalu taksub dengan gelaran.
    Juga mudah percaya dengan gelaran2.
    Kerajaan2 negeri pun mudah sangat nak beri gelaran datuk, datuk seri, tan seri...

    Datuk ke, Doktor ke, Prof ke, takda sapa yg berani nak pertikai. TV3 pun sama. Patutnya kaji dulu sebelum dibenarkan masuk MHI. Ini senang2 aje panggil Prof walhal prof beli online...Lepas tu promote barang2 yang sah diragui kesahihannya. Tapi bila dah masuk TV3, ramai sangat yang percaya...

    BalasPadam
  4. Ini semua duit.
    Semua nak untung banyak dan cepat.
    Semua nak kaya dengan cara mudah. Menipu sekalipun.
    Maka, yang bijak pandai putar alam, cepatlah kaya.
    Yang miskin dan kurang cerdik, ditipunya hidup2.

    Kerajaan sepatutnya lebih tegas. Selagi takda yang mati beramai2, selagi itulah tiada tindakan. Walaupun duit kena tipu dah jutaan ringgit...

    BalasPadam
  5. hahaha..kalau camni,aku pun nak mitak jadi prof..

    BalasPadam
  6. rasanya klinik cv nie ada sebiji kat bdr baru uda, jb.

    BalasPadam
  7. bjay69,

    Entah bila nak kena serbu dengan KKM tak tahulah.
    Kalau klinik jual ubat batuk dan pil tidur, dah lama kena cekup.
    Tapi klinik2 auta ni selagi takda pesakit yg mati kejang, kerajaan buat donno aje.

    Salam ziarah.
    Salam kenal.

    BalasPadam
  8. cilakak kan!!!
    senang2 je dapat 'Prof' dan 'Dr'
    ada yang siap ada 'Sir' lagi

    BalasPadam
  9. Cilakak kan!!!

    Entah kenapa, takda sapa berani pertikai.

    BalasPadam
  10. kannn? penat tau org lain mengaji lama2.. org yg macam saya nangis2 siang malam sebab nak dpt cert yg satu itu.. dia org senang aje dpt Prof Emiratus..bengang je..

    bagi saya, takde ape yg dibanggakan dgn gelaran PhD.. setakat a licence to conduct your own research, that's it.. tapi malangnya org kita sgt pandangkan title, mmg malang sekali...

    BalasPadam
  11. Bagi awk memang la. tapi bg org yg dah dpt dato mesti bangga gila. gaji besar hidup senang. untung betul dia org.

    BalasPadam