Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

31 Januari 2011

Aku dan Tragedi Musim Tengkujuh









Di kampungku,
hujan turun tanpa henti sejak Sabtu yang lalu.
Dah lebih 72 jam.
Belum ada tanda hujan akan berhenti.
Banjir mula kedengaran di mana2.
Ini keadaan tanah runtuh di kawasan belakang rumahku.
Masa banjir besar tahun 2006, tembok penghalang ini pun runtuh jugak.
Mungkinkah peristiwa 2006 berulang kembali?


6 ulasan:

  1. apa-apa pun, hati-hati sentiasa ok.

    BalasPadam
  2. Salam..

    Masa banjir 2006, satu2nya jalan masuk ke kampung saya di Felda Pemanis, Segamat terputus/terbelah...jd kitorang terputus hubungan dengan dunia luar selama seminggu sementara menunggu jambatan sementara dibina...elektrik pun terputus gak seminggu, nasib baik bekalan makanan kat rumah cukup...
    masa tu saya belum kerja, jadi duduk je la kat rumah seminggu tu...hidup pun back to basics betul...sekarang kerja kat luar, nak balik kg pulak tak boleh sebab jalan tak boleh lepas...harap2 air surut menjelang tahun baru....

    Doa2 la tragedi dulu tak berulang...kesian mak kat kampung..huhuhu

    BalasPadam
  3. waduh waduh..
    semoga dr zoul n family sentiasa dilindungiNya

    BalasPadam
  4. rumah yg mengadap bukit tu mesti risau...

    BalasPadam
  5. ni bukan kat rumah awak kan!!??
    skeri man!!

    BalasPadam