Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

26 Februari 2011

Aku dan Police Roadblock



Petang Sabtu.
Hari yang paling sesuai untuk beristirahat.
Jom ke bandar.
Di jalan arah bertentangan,
ada kesesakan yang teruk.
Daripada persimpangan ke UTM sampai ke depan KIP Mart.
3-4 km jaraknya.
Jalan 3 lorong tinggal selorong.
Sebabnya?
Polis sibuk buat sekatan jalanraya.
Tujuannya? Entahlah.
Persoalannya:
1. Apa tujuannya buat di hujung minggu?
2. Kenapa hanya buka satu lorong? Kenapa tak dua lorong?
3. Kenapa hanya sorang dua polis yang memantau kenderaan2 yang lalu?
4. Kenapa yang lain2 duduk bersembang di bawah payung?
5. Kenapa mereka tak kisah kenderaan yang dah semakin sesak dan banyak?
6. Kenapa semua kereta sekadar perlahan dan dibenarkan lalu?
7. Apa yang nak diperiksa sebenarnya?
Aku masih tak faham tujuannya.
Kalau sekadar nak claimed overtime ataupun sekadar nak capai NKRA,
pergi jahanamlah kat itu semua.
Ini sudah kali ke 3.
Setiap kali balik daripada Jusco Taman U mesti kena punya...

3 ulasan:

  1. ahhhh, jusco taman univ, mmg tempat lepak kami.. tapi dah rasa mcm giant aje jusco tu... ramai kemain orangnye...

    diorg mmg suka buat roadblock, gatal tak bertempat..

    BalasPadam
  2. kat tempat saya, dalam jarak tak sampai 5km, kadang2 sampai 2 tempat roadblock.. almost everyday ada roadblock.. tp ada jugak la dia tahan motor

    BalasPadam
  3. sini pun sama jugak. asal wiken je mesti ada roadblock. pandai pulak depa pilih lokasi sampai kdg2 federal highway pun boleh jammed memalam bute semata2 sebab roadblock. wadehey kan?

    BalasPadam