Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

02 Mac 2011

Aku ke Pejabat Imigresen lagi





Pukul 3 petang semalam.
Aku bawak tiga orang anak2ku ke pejabat Imigresen.
Aku dah semak banyak kali dah.
Rasanya dah cukup segala keperluannya.
Malangnya tertinggal satu benda.
Walaupun anak sulung aku dah ada IC,
mereka nak juga surat beranak dia.
Yang original dan yang fotostat.
Jadi, kerani kat kaunter tu tak nak beri nombor.

Pagi ini anak2ku semua ponteng sekolah.
Pukul 7.30 pagi aku dah sampai kat pintu masuk ofis.
Pagi2 pun dah ramai orang menunggu rupanya.
Bila kaunter dibuka,
berpusu2 orang masuk.
Aku kasihan tengok orang2 tua dan perempuan2 bawk anak2.
Jadi, aku bagi mereka dulu.
Aku dapat giliran ke 17, 18 dan 19.
Selepas setengah jam, nombor2ku dipanggil.
Prosedurnya mudah jika borang2nya lengkap.
Pukul 9.15, semuanya selesai.

Sekarang aku dan famili dah boleh pergi ke mana sahaja.
Kecuali Israel dan Libya.
Cadang nak ke Bandung bulan 6 ni.
Dah jemu main air kat dalam Malaysia aje.





7 ulasan:

  1. tgk kat google negara israel tu macam cantik gak!

    heheh~

    selamat berjalan jalan!

    BalasPadam
  2. Sure kena ISA kalau nak pergi jugak.

    BalasPadam
  3. Bro, my suggestion:

    -kalau nak shopping: Bandung

    -kalau nak scenery cantik, cultural view dan menembak sepuasnya : Bali

    BalasPadam
  4. yeay..
    makan mi bandung sama minum soda bandung
    ngeh3x

    BalasPadam
  5. me gi bali bulan depan.. ehehe

    BalasPadam
  6. en_me,
    Hujung bulan ni ada MATTA Fair kat Danga City Mall.
    Nanti saya nak recce pakej yg bagus2.

    Bali pun termasuk dlm senarai saya.

    BalasPadam
  7. Daddy Ziyyad,
    Saya suka scenery.
    Tapi wife dan anak2 suka shopping.
    4 lawan 1 mesti kalah punya.
    Walaupun ada kuasa veto.

    Thanks for the suggestion...

    BalasPadam