Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

02 April 2011

Aku dan Briyani Hyderabad





Aku bukan peminat Nasi Briyani.
Aku lebih suka nasi putih banding nasi yang berwarna-warni.
Tapi MEOG punya pasal,
aku bawak sekali anak2 untuk try Nasi Briyani Hyderabad ini.
Lokasinya di dalam kawasan kuarters TNB Kempas.
Kalau takda MEOG, memang tak jumpa punya tempatnya.
Restoran ini dah masuk dalam suratkhabar rupanya.
Aku tak tahu nak komen pasal Briyani sebab aku jarang makan.
Kalau Tomyam atau Padprik, lidah aku kira expertlah.
Tapi secara amnya aku boleh beri markah 8/10.
Nasinya sedap, kurang berminyak dan banyak rempahnya.
Kambing dan ayamnya lembut.
Ada telur rebus dan sedikit acar yang menjadi penyedap rasa.
Minuman favorite kat sini; Jus Kedondong + Asam Kecut.
Cuma suasananya bising sangat.
Ada majlis kahwin di dewan sebelah dan pertandingan bola sepak di padang depan.
Kipasnya tak terasa sejuk.
Kalau ada sapa2 nak try, aku memang rekomen.
Baca seterusnya di sini.

2 ulasan:

  1. wah. tenkiu. ngah carik restoran briyani yg sedap gak. penah makan kat legend's claypot briyani house? akak bawak kelmarin. sedap gak kat situ. tp kat kota damansara la. rasenye ade kt brickfield ngan sri kembanyan. nak try la gak hyderabad ni. =)

    BalasPadam
  2. Eve,

    tersesat ke blog ini?

    salam perkenalan.

    BalasPadam