Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

17 April 2011

Aku dan Hujung Minggu Ini











Esok pagi wife baru balik.
Ada sehari lagi aku jadi babysitter.
Anak2 kat rumah memang tak pernahnya kenyang.
2 jam sekali mesti ada yang komplen perut lapar.
Pukul 9 pagi tadi aku pergi bersarapan kat rumah emak di kampung.
Nasi Lemak emak memang terbaik.
Aku agak mereka dah kenyang sebab beberapa kali dah tambah.
Aku pesan,
" No lunch today! ".
" Kena jaga BMI masing2. "
Tapi pukul 2, masing2 dah mula komplen.
Terpaksa aku menanak nasi, menggoreng sayur kobis dan memasak ayam kicap.
Dah lama bebeno aku tak memasak rupanya.
Malam ni masak paling ringkas.
Nasi Goreng Cina.
Aku masak lebih sikit.
Boleh buat sarapan esok pagi juga.

5 ulasan:

  1. ada skill pun dkt dapur, silap haribulan, kalau masak rendang, agaknye boleh buat jual dah kot.. hehehehe

    BalasPadam
  2. Setakat masak ringkas2 bolehlah.
    Kalau rendang belum lagi kot...

    BalasPadam
  3. mak ai..rajin nya masak bro..

    kalau saya...tapau aja lah...:)

    BalasPadam
  4. Daripada Jumaat asyik makan luar aje.
    Jemu...
    Itu kira masak untuk dinner dan breakfast pagi ini.
    2 dalam 1...

    BalasPadam
  5. wahhh!!! rajinnya doc.Bertuah k.zura dpt suami mcm doc :)

    BalasPadam