Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

25 April 2011

Aku ke Pantai Minyak Beku





Pagi hari Ahad di Batu Pahat.
Asalnya nak cari satay untuk sarapan pagi.
Aku dah jumpa gerainya.
Betul2 di sebelah Pasar Pagi Jln Ibrahim.
Gerainya kecil sahaja.
Tetapi ramai betul pelanggannya.
Aku tak jadi nak beli sebab harga satay dah naik 60 sen secucuk.
Juga tak berbaloi nak menunggu giliran.
Jadi aku terus ke Pantai Minyak Beku.
10km daripada bandar.
Apa ada di sana?
Tiada apa yang menarik.
Hanya ada Perigi Batu Pahat.
Perigi yang dipahat dicelah2 batu.
Disinilah Batu Pahat mendapat namanya.

3 ulasan:

  1. baru saya tahu ada pantai minyak beku

    hehhe
    malu pulak punya ic no -01-
    ;)

    BalasPadam
  2. Nama aje pantai.
    Langsung tak boleh nak mandi...

    BalasPadam
  3. saya belum terjah sejarah ini...

    BalasPadam