Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

25 April 2011

Aku dan Nasi Baryani Gam







Ramai kata kalau sampai Batu Pahat kena rasa Nasi Briyaninya.
Antara tempat famous ialah di Benteng Peserai berdepan dengan Hospital Putra.
Ada beberapa gerai yang berniaga Nasi Briyani di sini.
4-5 gerai kalau tak silap.
Yang famous mungkin gerai No 13/14.
Briyani Mat Shah kalau ingatan aku betul.
Sebab orang berbaris panjang kat depan gerai dia.
Gerai2 yang lain pun ramai orang jugak.
Tapi taklah sampai berbaris pelanggannya.
Aku tak minat sangat nasi yang berwarna-warni sebenarnya.
Aku lebih suka nasi putih.
Jadi aku try Asam Pedas orang Batu Pahat.
Rasa masakan di sini sesuailah dengan harganya.
Namun Asam Pedas di Melaka lagi sedap rasanya.
Sebab ada ulam2an dan cencalok.
Ada satu kekurangan di sini.
Bau sampah daripada tempat buangan sampah sesekali datang menusuk hidung.
Boleh hilang selera dibuatnya.
Apa2pun,
Nasi Briyani Batu Pahat memang tak boleh lawan.


3 ulasan:

  1. assalam doc..pernah jugak makan sekali..katanya la.nasi beriani mat shah..betul ke tidak tak tau..

    BalasPadam
  2. Briyani.
    Beriani.
    Baryani.
    Walau apapun ejaannya,
    Batu Pahat punya memang power!
    Kak Erna suka nasi beriani ke?

    BalasPadam
  3. acar buah nya mana?
    tak nampak pun...
    tak komplit lah kalau tak ada acarr!!!
    :)

    BalasPadam