Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

21 Jun 2011

Aku suka ke Petting Zoo Tambun

Selain suka kepada kehijauan bumi,
aku juga suka haiwan2 peliharaan.
Sewaktu anak2 dan wife sibuk berendam dalam air,
aku jalan2 mencari Petting Zoo mereka.



Petting Zoo di sini lebih kurang macam di Bukit Merah jugak.
Semua haiwan2nya sangat jinak dan boleh dibelai-pegang.
Ranger yang menjaga juga junior2 rangers yang ada
mudah mesra dan rajin memberi penerangan.



Aku berkesempatan melihat secara live
cicak tokek yang harga berjuta2 tu.
Ada 4-5 ekor dengan warna yang sama
dipamer di dalam kaca.
Tak berkesempatan aku nak memegangnya.



Binatang2 lain terutamanya burung sangat jinak dan lapar.
Ada 14 jenis burung kesemuanya di sini.
Pantang kita hulur tangan,
kejap aje mereka dah datang.





Banyak lagi haiwan lain yang dipamerkan.
Ada ikan, arnab, kura2, kambing, ular, dsbnya.
Rasanya setiap ekor yang ada aku dah ambik gambarnya.
Dah boleh buat katalog kalau hendak.

2 ulasan:

  1. Ya kot...
    Tapi yg ni memang jinak habis.
    Saya tanya boleh bawak balik tak?
    Ranger tu kata walaupun jinak, dia agresif.
    Semua benda nak digigitnya...

    BalasPadam