Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

02 Julai 2011

Aku dan Hari Ini

Hari Sabtu.
Ada larian 1Murid 1Sukan 1Malaysia.
Semua sekolah diwajibkan buat acara sukan dan larian.
Dan wife kena pergi ke Sek Keb Bukit Fraser dan Sedenak.
Kena hantar laporan kat pejabat pendidikan daerah.
Berapa ramai murid yang hadir,
berapa ramai cikgu yang tak hadir
dan berapa jauh mereka berlari.



Di sekolah anak sulung aku,
ada acara sukan tahunan.
Di sekolah anak bungsu pula,
ada Hari Terbuka aka Hari Ambik Report Card.
Sempat gak aku menjengah ke sekolah,
jumpa guru kelas untuk bincang pasal keputusan exam anak2.



Kedatanganku disambut oleh Gurubesar.
Begitu juga jurujual daripada Skim Takaful dan Score A.
Aku tak nak cerita pasal prestasi anak2 kat sini.
Itu kena buat entri yang lain.

Salam hujung minggu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan