Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

10 Julai 2011

Aku tak ke Rainforest World Music Festival



Pertama kali untuk segala-galanya.
Pertama kali booking tiket AirAsia secara online.
Pertama kali naik kapal terbang di Senai Airport.
Pertama kali bawa famili terbang ke Kuching.
Pertama kali sampai ke Bandaraya Kuching.
Tetapi bukan untuk ke Rainforest World Music Festival.



Percutian 3 hari 2 malam bersama keluarga.
Merayau2 sekitar bandaraya Kuching.
Ketika Kuala Lumpur sibuk dengan Perhimpunan BERSIH,
Kuching aman dan panas sekali.
Ketika ahli2 politik sibuk berdemonstrasi,
Kuching dipenuhi dengan Mat Saleh dan warga asing.
Yang sibuk berjoget dan bernyanyi.
Memperjuang keamanan dan kesejahteraan umat manusia.



Kuching Sarawak negerinya bersih dan luas.
Kurang bangunan tinggi-tinggi.
Pemandu teksinya ramah-ramah.
Begitu juga dengan penduduknya.
Kedai souvenir berlambak2.
Makanannya sedap-sedap.
3 hari tak cukup...

2 ulasan:

  1. saya kan...
    teringin nak ke Rainforest World Music Festival.

    BalasPadam
  2. Kalau saya pergi sorang2,
    mesti ke festival tu.
    Ramai Mat Saleh kat sana.
    Tapi wife dan anak2,
    lebih suka melawat ke kedai2 souvenir depan hotel.

    BalasPadam