Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

12 Ogos 2011

Aku dan Annual Practising Certificate



Awal tahun tempohari aku dapat surat ini.
Doktor2 swasta macam aku tak perlu susah2 lagi dah.
Kalau dulu nak memohon APC ni susahlah jugak.
Mula2 kena print borang tu secara online.
Lepas isi kena pos ke Putrajaya.
Kena tulis cek ataupun buat kiriman wang.
Lepas beberapa bulan barulah dapat APC tersebut.
Itupun kalau tak sesat kemana2.
Pernah sekali tu APC aku sesat ke Jabatan Kesihatan JB.
Jenuh aku kena call sana call sini.
Siap kena buat laporan polis lagi sebelum dapat salinan asal.
Tapi mulai tahun ini segalanya telah dipermudahkan.
Semuanya boleh guna online sahaja.
Data semua dah ada.
Tinggal klik2 aje.
Bayar pun online guna credit card ataupun bank transfer.
Tak sampai pun lima minit.
Tapi kena tunggu jugak mereka poskan APC tu.
Kali ini aku dapat nombor 3 angka sahaja.
Setakat hari ini baru 400 lebih yang telah mendaftar.
Kepada sesiapa yang tak tahu apa itu APC,
sila baca di sini.
Aku obses sikit dengan nombor siri APC aku.

1 ulasan:

  1. hahahaa..
    awalnya buat...
    ( saya ..every year kena derma 5o hinggit sebab lambat buat..)

    BalasPadam