Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

29 Ogos 2011

Aku dan Bunga Raya

Bunga Raya.
Bukan bunga kebangsaan negara.
Tapi bunga untuk hari raya.



Tahun ini rumah aku guna barang2 recycle tahun lepas.
Takda yang baru nampaknya.
Jadi wife kumpul bunga2 yang lama,
cuci dan jemur.
Lepas tu beli bunga2 baru sikit2
dan gubah semula.



Dapat juga 10 jambangan baru.
Atas meja kopi, atas meja makan,
atas peti sejuk, atas tangga,
sebelah sofa, sebelah tv.
Juga bagi kat emak mertua dan kakak ipar juga.



Nasib baik wife pandai gubah bunga.
Kalau nak beli kat Ayer Hitam sana,
satu pasu dah lebih 30 ringgit.
Yang beratus ringgit pun ada.



Aku belum balik kampung lagi.
Banyak lagi benda nak buat kat rumah.
Kampung pun bukannya jauh sangat.
Tak lalu highway pun.
Lepas ni nak pergi shopping baju raya dulu.


4 ulasan:

  1. Selamat hari raya Maaf Zahir dan Batin dari me wat abg doc zoul tewww.

    BalasPadam
  2. cuti2 pun sempat lagi ya?
    selamat hari raya utk en_me juga...

    BalasPadam
  3. ingatkan doc yg tolong gubah
    hehe

    selamat hari raya doc zoul n family!

    BalasPadam
  4. Salam Merdeka Raya utk h4ni3 sekeluarga juga.
    Maaf zahir dan batin.

    BalasPadam