Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

09 Oktober 2011

Aku dan Hujung Minggu Ini

Hujung minggu.
Balik kampung.
Ada kenduri doa selamat.
Kakak dan abang ipar nak ke Mekah minggu depan.


Sebelum bertolak ke Mekah,
mereka dah beli rumah emak mertua aku.
Tahun depan mereka nak pencen.
Mereka nak duduk kat rumah baru lepas pencen.
Sambil menjaga emak/bapak mertuaku.
Itulah perjanjian dengan adik-beradik yang lain.


Rumah emak mertua aku bukannya kena ribut.
Bumbung rumah bukannya ditiup taufan.
Tapi diroboh untuk diganti baru.
Dinding dipecah untuk menambah ruang.


Dua bulan ini emak mertua aku kena pindah.
Nasib baik rumah kakak ipar dekat aje.
Begitu juga rumah abang2 ipar dan kakak2 ipar yang lain.
Semuanya berkumpul kat satu kampung.


Malam tadi ada kenduri doa selamat.
Ramai yang datang.
Hampir semua ahli keluarga hadir.
Jadi kerja yang berat menjadi ringan.
Makanan yang banyak senang dihabiskan.
Semoga Ngah dan Kak Mah dipermudahkan perjalanannya.
Mungkin dapat berjumpa dengan en_me di sana.


3 ulasan:

  1. insyaAllah abg doc.. (x sure komen tadi went thru or not) .. line tenet very der slow here

    BalasPadam
  2. en_me,

    ramai juga kawan yang saya kenal
    sedang dan akan berada di sana.

    semoga en_me tenang dan aman di sana.

    BalasPadam