Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

23 Oktober 2011

Aku ke Taman Rama-Rama


Kali pertama ke Taman Rama-Rama akhir tahun 2007.
Masa tu baru belajar pakai Canon 400D.
Gambar di atas sebagai bukti.



4 tahun kemudian.
Aku datang lagi.
Kali ini bawak Canon 60D pulak.
Entrance Taman Rama-Rama tak berubah.
Cuma kali ini orang agak ramai.
Banyak bas rombongan bawak budak2 sekolah.


Aku suka ke Taman Rama-Rama.
Lokasinya betul2 sebelah Plaza Tol Ayer Keroh.
Suasananya menghijau dan kebersihannya terjaga.
Haiwan2 dan pokok2nya cantik dipandang.
Banyak benda boleh ditengok dan dipotretkan.


Walaupun namanya Taman Rama-Rama,
banyak lagi haiwan2 lain yang boleh ditengok.
Rama-rama hanya sebahagian sahaja.
Burung2, harimau bintang, buaya, ular.
Semuanya ada.


Lepas Taman Rama-Rama cadangnya nak ke Taman Mini Malaysia.
Manalah tahu dapat jumpa Noraniza Idris kat sana.
Bersama2 denganku ada 2 bas penuh dengan budak2 U.
Sama2 excited nak tengok rumah2 lama.
Nak siapkan assignment.
Malangnya tutup pulak untuk renovation.
Frustrated.


Tapi ada tempat lain yang lagi best.
Tunggu siri seterusnya.


4 ulasan:

  1. Hari tu p melaka..dh ajak hb p kt sini tp dia bilang tdk sempat...waduh!

    Gambar 1st tu, ank2 doc masih kecil lg..2nd dh besar..ank lelaki nmpk ketara sgt. :)

    Next! Hehehehehe..

    BalasPadam
  2. Dah takda Next...
    Cukuplah setakat ini...

    Nak enjoying life!

    BalasPadam
  3. Sarafeeza Abu Bakar29 Oktober 2011 9:09 PG

    I like your entries :)

    BalasPadam
  4. Sarafeeza Abu Bakar,

    Terima kasih kerana sudi membacanya...

    BalasPadam