Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

14 Disember 2011

Aku dan Buku Baru


Selain baca buku2 pasal kamera,
aku suka baca buku2 politik.
Buku ini aku baca sepanjang cuti tempohari.
Ditulis oleh Zainal Abidin Ahmad.
Seorang bekas ahli UMNO.
Idea dan pendapatnya sama macam aku juga.
Aku bukan penyokong tegar UMNO.
Aku juga bukan penyokong pembangkang.
Aku lebih sayangkan negaraku daripada UMNO.
Aku lebih sayangkan tanahairku banding UMNO.
Apa yang tinggal untuk anak2 dan cucu2ku nanti
jika pemerintah negara terus-menerus begini?
Harta negara dibelanja sewenang2nya.
Pinjaman wang untuk bela lembu diguna untuk beli kondo. 
Isteri PM dapat peruntukan 100 juta setahun tanpa perlu diaudit.
Wang zakat diberi kepada golongan bukan asnaf.
FELDA diurus oleh seorang yang sah perasuah.
Peralatan tentera dibeli dengan harga berlipat kali ganda.
Ini sekadar contohlah.
Banyak lagi cerita politik yang tak boleh habis jika ditulis.

Cuba baca blog ini.
Seorang ahli UMNO juga.
Yang dah muak dengan parti sendiri.
Jangan takut.
Tiada ayat2 maki hamun dan cerca-mencerca di sini.
Tiada gossip dan cerita separuh masak di sini.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan