Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

24 Disember 2011

Aku dan Lawak Jawa

Maharaja Lawak Mega sampai di JB semalam.
Gegak gempita stadium tengok gelagat Abon.
Diawal2 dulu aku tak jangka OsBon boleh menyengat.
Aku prefer Jalil Hamid banding mereka.
Tapi cempedak dan jadi nangka.
Lawan spontan Abon memang sesuai dengan jiwa.
Lawak kampung ala-ala Sepah gitu.
Tapi dia lagi kelakar.
Pantun2 spontan dia cukup klasik.
Semalam dia cerita tentang orang2 Jawa.
3 prinsip utama orang Jawa;
Beras, Waras dan Kerja Keras.
Tak sah jadi orang Jawa kalau anak takda 10 katanya.
Kalau nyambil2 pun sekurang2nya 5.
Sakit perut aku ketawa semalaman.
Aku harap dia dan Os dapat duit 350 ribu tu.
Kumpulan Indon dan Spore tu memang tak boleh challenge dah.
Mereka sekadar mencukupkan kuota.
Juga SMS penonton untuk bayar duit pemenang.
Hidup OsBon!
Hidup Jawa!
Dulu bila Sepah menang aku bangga jadi orang Kulaijaya.
Bila OsBon menang, aku bangga jadi orang Jawa.

4 ulasan:

  1. Dari episod pertama saya tonton, saya mmg suka dgn Os & Abon..mereka berdua bersahaja, hormat pada juri, boleh terima kritikan, tak ego.
    Saya pun harap mereka menang..lebih2 lagi Os yang katanya susah/kurang pendapatan

    BalasPadam
  2. Salam dr.

    Sy pun bangga jd org kulai, hehehe... sy classmates kak hazura... terjumpa blog ni bila sy search ttg prime city hotel...

    BalasPadam
  3. Ilmu untuk dikongsi, Abon bukan orang Jawa. Dia pandai cakap Jawa sebab bergaul dengan orang keliling.

    Adlin AR kompom Jawa!

    BalasPadam
  4. Areef,

    salam ziarah.
    ko pun orang Jawa Kulai jugak ya?

    p.s Kak zura kirim salam.

    BalasPadam