Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

09 Disember 2011

Aku dan pagi ini


Selang satu kedai daripada ofis aku,
ada dua restoran non-muslim.
Restoran ni sibuk sepanjang hari.
Terutamanya pagi sampailah tengahari.
Mungkin masak sedap sebab tu pelanggan tak pernah putus.
Aku takda masalah dengan tauke restoran.
Walaupun awal pagi dah susun meja kat atas jalan.
Aku tak kisah kena parking jauh2.
Boleh exercise sikit.
Yang aku kisahkan ialah pelanggan2 mereka.
Walaupun kereta besar2 dan panjang menjalar,
Otak mereka tak sebesar kereta mereka.
Konon nak cepat maklumlah sibuk mengejar masa.
Jadi parking kalau boleh nak kat sebelah meja.
Ataupun sehampir mungkin dengan restoran.
Menegak, melintang, senget , tegak, double-parked,
Naik atas tebing pun ada.
Janji dapat makan sarapan cepat2 dan pergi kerja cepat2.
Pagi ini aku sangat bengang.
Aku sangkut dalam jem depan ofis aku.
Lebih 5 minit tak bergerak2.
Laluan 2 lorong dan jadi selorong.
Nak ke depan tak boleh nak mundur pun tak boleh.
Aku rasa macam nak tinggalkan kereta kat situ aje.
Dan selamba masuk ofis.
Pergi mampus dengan non-muslim yang tak tahu adab sopan.
Tapi aku sayangkan kereta aku.
Belum habis pun bayar kat bank.
Jadi aku reverse perlahan2 sambil memaki-hamun.
Rasa nak toreh aje kereta Civic JMJ 9711 tu.
Itulah puncanya.
Selamat berhari Jumaat kawan2!





1 ulasan:

  1. Tak heran sebab ada budak boleh mati kene lanyak kereta dengan SENGAJA. Diulang SENGAJA. Apa-apa pun kita sebagai Muslim banyak2 bersabar.

    BalasPadam