Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

30 Disember 2011

Aku dan Tentang Dhia


Seperti sedia maklum,
aku jarang tengok drama2 bersiri.
Panjang meleret2.
Setiap 10 minit break untuk iklan.
Tetapi kalau setiap hari
emak dan anak2 berlonggok depan tv,
makan malam depan tv,
sembahyang Maghrib depan tv,
mengaji Quran depan tv,
bersenam pun depan tv,
aku pun terpaksa masuk kelab.
Tentang Dhia ceritanya.
Kisah moden.
Kisah anak orang ada2.
Kisah ibu mertua.
Walaupun dah kaya dan moden,
nasib anak2 bukan Tuhan yang tentukan.
Bomoh Pak Boon yang tentukan.
Aku tak nak komen jalan ceritanya.
Tapi aku tak puashati sangat2 dengan penutupnya.
Akhirannya tak happy ending.
Aku nak tengok pembalasan kat emak mertuanya itu.
Mati muntah darah ke,
Kubur tak nak terima ke,
macam cerita Tanah Kubur tu.
Barulah puashati sikit.
Tapi aku bukan pengarahnya.
Terima ajelah seadanya.

Klik sini untuk pendapat peribadiku tentang drama Melayu.



2 ulasan:

  1. hehehe!!! bersungguh dr zul tgk cerita tu?

    saya tak penah tgk. hihi~

    BalasPadam
  2. cervical cancer yuu....
    mesti dapat virus dari Zikir kan....?

    BalasPadam