Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

15 Disember 2011

Aku dan Wang Perlindungan


Medical Protection Society.
Pertubuhan yang memberi khidmat nasihat guaman kepada doktor.
Tempat doktor mengadu kalau ada kes2 medikolegal.
Hari ini dapat surat peringatan.
Tempoh perlindungan aku dah nak expired.
Setiap tahun aku bayar wang perlindungan tanpa gagal.
5 tahun aku tak pernah guna.
Dan harap2 begitulah seterusnya.
Belum ada pesakit atau waris pesakit nak saman aku dan klinik aku.
Tetapi kena juga berjaga-jaga.
Pesakit2 sekarang dah well-educated.
Mereka tahu hak2 mereka.
Wang perlindungan aku dah naik 100 ringgit banding tahun2 lepas.
Namun masih sikit banding Pakar Perbidanan punya perlindungan.
RM 57 ribu setahun sama dengan harga sebuah kereta Nasional.
Tapi berbaloilah dengan pendapatan mereka.
Dengan risiko yang ditanggung.
Aku lebih rela jadi doktor cabuk.
Walaupun pendapatan kurang tapi kurang stress.
Rasa nak cuti, tutup kedai aje.
Rasa takda mood, boleh balik awal.
Rasa target dah sampai, boleh pergi 'house call' selalu...



2 ulasan:

  1. wak pon kena layan blog jugakkkk...,,, eeeeE wak dh dateng niiii nk komen komennnnn..........

    BalasPadam
  2. jadik doktor cabuk boleh cuti bila bila masa....

    BalasPadam