Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

04 Januari 2012

Aku dan Hari Pertama Persekolahan


Entah camna punya kira2,
penggal baru sekolah bermula pada hari Rabu.
Sekolah tak sampai 3 minggu,
dah nak cuti panjang lagi.
Cuti Raya Cina.
Tahun ini adalah tahun peperiksaan.
Jadi pendek sikit langkah kakiku.
Ada yang nak ambik UPSR,
ada yang nak ambik PMR.
Nasib baik wife dah habis belajar.
Jadi bolehlah tolong tengok2kan mereka belajar.
Nak harapkan aku?
Siang malam duduk kat ofis.
Pagi ini semuanya bangun awal.
Aku kena hantar sebahagian anak ke sekolah.
Nak keluar daripada Bandar Putra pun sesak.
Hampir 45 minit nak lepas 3 lampu isyarat.
Seperti tahun2 lepas jugak,
baju anak2 aku semuanya berwarna-warni.
Baju colour putih dan tak main dah.
Senang sikit nak membasuhnya.
Tak payah susah2 nak asing2kan.
Sumbat aje dalam mesin.
Klinik agak lengang hari ini.
Ramai ibubapa yang sibuk ke sekolah agaknya.


4 ulasan:

  1. goyang kaki la doc xde patient...

    BalasPadam
  2. DrSinga,

    Pengawas pagi dan petang.
    Pagi colour biru.
    Petang colour pink.

    BalasPadam
  3. ekin,

    goyang kaki?
    tengok hari jugaklah.
    kalau hari2 mampus.
    dapur tak berasap...

    BalasPadam