Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

12 Januari 2012

Aku dan Pesakit Hari Ini

Wanita berusia 39 tahun.
Bekerja di Restoran Fast Food.
Siang jaga anak malam jaga restoran.
Suami kerja bawak lori sahaja.
Anak sulung baru Tingkatan 3.
Anak bungsu baru setahun umurnya.
Pagi ini dia datang klinik.
Muka pucat, pening dan muntah2.
Tekanan darah 90/50 mmHg.
Dia dah confirmed mengandung lagi.
Nak suruh ke hospital tak boleh.
Anak2 tiada orang nak jaga.
Bukan kerja aku nak membebel macam2.
Famili planning dan sebagainya.
Rezeki Allah beri.
Zuriat pun rezeki Allah jugak.
Setiap anak ada rezeki masing2.
Itu sudah pasti.
Tapi...
Ini kandungannya yang ke-10.
10 anak dalam tempoh 13 tahun.
Aku hanya sempat beristighfar sahaja.






5 ulasan:

  1. peh~~baru 39 tu~~saya ingat cukup 11 baru stop kot? buat team main bola~

    BalasPadam
  2. saya pun tak tahu nak kata apa bila jumpa kes macam ni...

    BalasPadam
  3. Ya Allah! BP low! Kena inform KK terdekat untuk lawatan nurse. Saya sangat gerun menghadapi kes-kes O&G. Memang pernah temui kes sebegini. Satu kes selamat bersalin anak yang ke 13. Bila dicadangkan BTL, suami tak setuju. Bila ditanya, rupanya suami fikir yang kita ikat tu adalah lubang farajnya. Bila diterangkan sejelas-jelasnya, barulah bersetuju. Huhu.

    BalasPadam
  4. kalau tak silap buku merah kerajaan tu muat 10 jer kat ruangan past obs history tu...ni nak kena tambah helaian lain la pulak...

    BalasPadam