Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

22 Mac 2012

Aku dan SPM 2011


Hebat.
Inilah keputusan peperiksaan SPM anak sedaraku.
Terbaik yang pernah aku lihat.
Menakjubkan.
Keputusan peperiksaan aku dulu hanya suku daripada ini.
Semoga beliau terus cemerlang.
Aku harap bakat dan kesungguhannya tidak disia2kan.
Aku harap dia tak masuk Medik.
Banyak lagi bidang lain yang lebih mencabar.
Medik dah tak eksklusif sekarang.
Semua orang dah boleh jadi doktor.
Sediakan duitnya sahaja.
Pandai ke tidak,
minat ke tidak,
itu lain cerita.

Adikku yang bungsu pun ambik SPM jugak.
Namun dia hanya dapat 2A sahaja.
Tapi kejayaan dalam hidup bukan ditentukan oleh SPM semata.
Itu hakikatnya.
Dia boleh juga berjaya jika dia tak berhenti berusaha.

Anakku ada yang ambik UPSR tahun ini.
Anakku ada yang ambik PMR tahun ini.
Semoga ianya menjadi contoh dan tauladan.
Untuk sama2 mengejar kecemerlangan.

7 ulasan:

  1. setuju. ambil lah bidang lain, selain medic

    BalasPadam
  2. kenapa bukan medic?

    hmmm...
    Dr Zoul boleh buat satu entri tu...
    nanti kami sama-sama bagi inpit..
    :)

    BalasPadam
  3. Aisyikin,

    Kenapa bukan medik?
    Baca entri ini:

    http://zouldahanblog.blogspot.com/2011/01/aku-dan-perubatan-dulu-sekarang.html

    Tapi,
    kalau memang minat nak jadi doktor.
    Teruskan.
    Tapi,
    banyak lagi bidang lain yg lebih mencabar.
    Ikut minat masing2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ok..thnx doc..n sy dh pun baca..sy akan pikir 180x tok buat keputusan hahaha..i appreciate it..

      Padam