Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

21 Mac 2012

Aku dah Test Drive Toyota Estima


Semasa di Labuan,
hanya aku yang berani test drive Estima baru adikku.
Wife, abang dan adik ipar semuanya takut nak bawak.
Maklumlah kereta baru.
Jadi puaslah aku memandu ke sana sini.


Ini Estima Aeras keluaran tahun 2007.
Harganya 30 ribu lebih murah banding di Semenanjung.
Dah lama aku mengidam Estima yang ini.
Lampu depan dan belakangnya sangat cantik.


Selepas 3 hari bawak ronda2 satu pulau,
aku dah buat keputusan.
Aku masih sayangkan Estima yang aku pakai sekarang.
Walaupun banyak ciri2 futuristik,
seperti tak guna kunci untuk start enjin,
auto door kanan dan kiri,
ada reverse sensor dan camera,
ciri2 pemanduannya tetap macam Estima aku jugak.
Wife dan anak2 pun sama.
" Estima yang lama lagi best. "


Aku tak sempat nak speeding lebih 100km/jam,
sebab di sini takda highway.
Kalau nak speeding jugak,
ke lautlah perginya.


Lepas ni nak try test Alphard/Vellfire pulak.
Manalah tahu berkenan.


4 ulasan:

  1. sambar lah yang baru tu satu!!
    :)

    BalasPadam
  2. bro bagi nasihat sikit aku amat berminat ngan estima...tapi secondhand punya la...tak mampu nak jejak yang baru cam atas tu...aper kriteria perlu nak nengok yer....aku minat yang 2.4 tu...yng tu 3.0 aku da try dari JB ke Alor Setar atas highway pegi balik ...dekat RM600...kuat jugak minyaknya...Mohon dapat bagi sedikit nasihat...

    BalasPadam
  3. Salam Dr...nak tanya ape kriteria kalau nak beli secondhand estima 2.4...saya amat berminat...tgh dok usha...tapi nak kena tanya expert...boleh bagi pandangan dak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pok Sap,

      saya bukan expert.
      tapi check entri ini:

      http://zouldahanblog.blogspot.com/2009/05/aku-dan-estima-bab-3.html

      Padam