Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

20 Mei 2012

Aku dan Junk Mail

Aku biasa terima email sampah.
Biasanya dalam broken English.
Daripada warga Afrika yang baik hati.
Yang suka berkongsi kekayaan mereka.
Tapi email yang ini lain sikit.
Seorang yang berbangsa Melayu.
Ditulis dalam bahasa Melayu.
Memang sangat kreatif.
Tapi aku masih tak percaya.
Aku ingat dan pegang kata2 Irfan Khairi.
"Sesuatu yang sukar dipercayai".
Memang tak payah dipercaya.

Tengah tunggu Final Champion League.
Chelsea vs Bayern Munich.
Jadi buatlah apa2 yang patut.

Saya Suriani Binti Mustapha. Sebagai permulaan, biarlah saya memperkenalkan diri. Saya seorang warganegara Malaysia yang bekerja sebagai (Pengurus Besar Audit Dalaman) HSBC Bank. Saya dengan hormatnya akan meminta supaya anda menyimpan kandungan mel ini sulit dan menghormati integriti maklumat anda datang sebagai hasil mel ini. Saya menghubungi anda bebas daripada siasatan kami dan tiada siapa yang diberitahu komunikasi ini. Saya ingin untuk memberitahu anda dengan fakta-fakta tertentu yang saya percaya akan menarik minat anda. Saya tahu anda akan tertanya-tanya mengapa saya menulis anda dengan permintaan seperti ini tetapi saya hanya menggesa anda untuk membaca.

Saya memutuskan untuk menghubungi anda melalui e-mel kerana keterdesakan, anyway saya memerlukan kerjasama anda dalam menerima AS $ 1.5 Juta yang telah berada dalam akaun yang tidak aktif dengan bank saya sejak tahun 2002 di bawah tuntutan harta pusaka. 40% daripada jumlah keseluruhan yang akan terakru kepada anda selepas pengesahan dana dalam akaun anda yang dinamakan. Walaupun ia mungkin kelihatan kecil, tetapi anda perlu untuk memahami dan menerima, sebagai kelayakan saya, saya di sini juga 60%. Saya memerlukan kerjasama anda di sini kerana pemegang akaun Pemimpin Iraq dan ahli perniagaan meninggal dunia pada perang Saya mendapati ini semasa audit dalaman kami, saya telah cuba untuk mencapai mana-mana pemegang amanah yang akan datang, tetapi tidak berjaya dan sejak saya saya tidak dalam kedudukan untuk membuat tuntutan, saya boleh menubuhkan anda sebelum bank sebagai waris kepada wasiat itu.

Ia adalah sangat penting bahawa tuntutan itu dibuat, sebagai bank akan menjadikan dana kepada perbendaharaan bila-bila masa dari sekarang jika ia masih tidak dituntut. Saya akan menyediakan anda dengan maklumat terperinci mengenai modus operasi ini sekali saya mempunyai kepentingan anda tetapi saya mesti mengatakan amanah yang berkembang perniagaan.

Maka janganlah hati nurani anda terhadap cadangan ini dipupuk dengan sincerity.This adalah amat penting dan saya akan menyediakan anda dengan maklumat lanjut mengenai operasi ini.

Satu juta terima kasih untuk perhatian dan masa anda. Kini saya di: (suriani@accountant.com)

Wassalam

Suriani Binti Mustapha

3 ulasan:

  1. Balasan
    1. Dah agak dah.
      Tapi guna nama Melayu tu...
      Makin hebat mereka sekarang.

      Padam
  2. Maka janganlah hati nurani anda terhadap cadangan ini dipupuk dengan sincerity.This adalah amat penting dan saya akan menyediakan anda dengan maklumat lanjut mengenai operasi ini.
    --->BROKEN MALAY....

    Satu juta terima kasih untuk perhatian dan masa anda.

    HAHA...SATU JUTA JER TERIMA KASIHNYA?

    BalasPadam