Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

24 Mei 2012

Aku dan Pesakit Hari Ini

Ingat lagi kisah pesakit ini?

Ini surat maklumbalas yang aku terima.
Seperti dijangka.
Segala2nya normal.
Malah masa dia sampai di hospital malam itu,
" he appeared to be well ".
Inilah pesakit yang membuang masa doktor.
Inilah orangnya yang menyusahkan hidup doktor.
Kalau nak kira wang dan untung,
memang ramai doktor pakar kaya-raya dengan pesakit sebegini.
Boleh bercuti ke oversea setiap tahun.
Boleh upgrade Q5 setiap tahun.
Boleh hantar semua anak belajar Medik di luar negara.
Semua jenis ujian boleh dibuatnya.
Pihak insurans tanggung sepenuhnya.

Tapi apa aku dapat?
Hanya consultation fee yang tak seberapa.
Apa lagi aku dapat?
Mungkin dapat cacian dan makian daripada doktor pakar.
Kerana rujuk kes bukan2 kepadanya.
Waktu on call pulak tu.
Aku memang tak puashati.
Rasa nak banned aje nama dia di klinik aku.
^&%$(*&^$%#@!



Aku perlu ke Bilik Rehat.


1 ulasan: