Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

07 Mei 2012

Aku dan Pesta Konvo UTM 2012


Bermula 4 Mei sehingga 9 Mei ini.
Ada Pesta Konvo di UTM.
Ada pameran, jualan dan persembahan.
Marilah sama2 memeriahkannya.


Pesta Konvo.
Setiap tahun sama sahaja.
Jualan barang-barangan tiruan.
Jersi bola sepak Euro 2012.
Kasut2 sukan juga kulit.
Minyak2 wangi.
Dah sama macam pasar karat di Pandan.


Tempat2 sebegini hanya untuk orang perempuan.
Pilihan tudung, batik, baju juga aksesori wanita
tak terkira banyaknya.
Bawak duit banyak manapun pasti habis punya.
Nasib baik hari ini tak bawak duit.
Selamat sikit...


Bulan 9 nanti akan ada Majlis Konvo lagi.
Aku bukan setakat tengok gerai jualan sahaja.
Kali ini aku dapat masuk dewan.
Dapat tengok orang ambik ijazah sarjana.
InsyaAllah.
 

Aku harap salah seorang anakku dapat belajar di sini.
Dapat jadi arkitek ataupun jurutera.
Tak payah jadi doktor seperti aku.


Mari! Mari! Mari!
Lelong! Lelong! Lelong!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan