Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

15 Jun 2012

Aku dan Koleksi Kereta Kebal

Dulu kumpul batu sekejap.
Lepas 8 ketul, aku berhenti.
Anak tak minat nak jadi Geologist.
Dia minat benda lain pulak.
Gila nak main hoki.


Sekarang kumpul benda lain pulak.
Kereta kebal.
Ada 12 kesemuanya.
Siap dengan kotak sekali.
Aku dah ada lima.
Setiap kali ada stok baru,
mamat kat kedai buku dah simpan satu untuk aku.


Mengumpul mainan.
Satu hobi yang agak mahal.
Tapi tak semahal kayu golf dan aksesorinya.
Tapikan,
Hidup kena ada hobi.
Jadi hidup taklah bosan sangat.
Padaku,
Biar perangai macam budak2.
Tak kacau orang/ rumahtangga orang.
Jangan jadi orang tua tak sedar diri.
Sibuk nak kawin lagi...



12 ulasan:

  1. Betul, hidup biar berhobi.
    Berapa harga sebijik kereta kebal tu? :)

    BalasPadam
  2. Saya setuju. Aruah abah saya pesan kalau dah rasa boring dgn rutin hidup, pikirkan satu hobi. Takdelah hidup kita rasa mandom aje

    BalasPadam
  3. satu set dengan buku kan ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya.
      Tapi bukunya takda sapa nak baca...

      Padam
  4. dekat mana ader jual kerta kebal nie

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat kedai2 buku spt MPH ada jual.
      kedai2 mamak yg jual suratkhabar/majalah pun ada jual.
      Tapi ini cerita lama dik oii!
      Mungkin dah tak jual lagi dah.
      Nak doktor punya?

      Padam
    2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  7. doktor
    kalau tank tu nak
    jual bagithu saya

    BalasPadam