Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

07 Ogos 2012

Aku dan Nasib Lee Chong Wei


Semalam kawan saya ada cerita.
Ramai tak mahu kita dapat emas olimpik kali pertama.
Ramai tak mahu LCW menang pingat emas itu.
Ramai tak mahu LCW menang ganjaran berjuta-juta ringgit.
Itulah mentaliti bangsa kita.
Sukar melihat orang lain lebih berjaya.

Dan pagi ini ada seorang mangkuk hayun.
Seorang ahli politik yang tak sayang mulut.
Yang bercakap sesedap rasa.
Yang rasa dirinya dah cukup bagus.
Meluahkan perasaan bukan2 dalam Twitter dia.
Sukan tak perlu dipolitikkan.
Orang politik juga tak perlu sibuk bersukan.

Manoharan Malayalam.
ADUN Kota Alam Shah.
Mulut dia memang layak dicili padikan.
Dulu kutuk bendera Jalur Gemilang.
Kini dia kutuk LCW pulak.
Patut kena check kad pengenalan dia ni.
Warganegara Malaysia ke bukan.
Tak guna suruh dia minta maaf.
Kerana maaf hanya datang daripada bibir.
Bukan datang daripada hati.
Mana geng bekas askar yang buat tarian punggung dulu?
Ada tugasan baru untuk anda...



Pakatan leaders disagree with Manoharan


PETALING JAYA: Pakatan Rakyat leaders have distanced themselves from Kota Alam Shah assemblyman M. Manoharan's tweets belittling Datuk Lee Chong Wei.
Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim described the Kota Alam Shah's remarks as “unwise” in his Twitter account, adding that Malaysians must “defend the spirit of sportsmanship”.
DAP adviser Lim Kit Siang had also tweeted that “For last 10 years Chong Wei (is) hero 4 all Malaysians winning two Olympic silver medals for Malaysia unequalled personal record”.
DAP's Subang Jaya assemblyman Hannah Yeoh noted that “some politicians should never use social media if they lack the ability to think before tweeting”, in apparent reference to her beleaguered Pakatan colleague.
Komtar assemblyman Ng Wei Aik, who is also Penang Chief Minister's political secretary, told Manoharan to “wake up please”.
PKR's Seri Setia assemblyman Nik Nazmi Nik Ahmad said it was “unreasonable to belittle Lee's efforts due to ketaksuban (partisanship)”.

9 ulasan:

  1. kap lam ya nga bangang

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. Boleh3.
      Harap2 PRU akan datang dia tak jadi calon.

      Padam
  3. salam, Kalau DLCW menang emas pun dia layak mendapat ganjaran tersebut diatas pengorbanan yg dia lakukan..perlu diingat utk melayakkan diri ke sukan olimpik sja bukan perkara yg mudah..pada org yg bnyk sgt cakap kalau dia ditempat DLCW pun dia nak ganjaran kan..? knp kita x boleh mengiyakan kejayaan org..kalau kita nak kite berusaha larr jgn suke nak blaim org sampai biler pun xmaju..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua orang patut berfikiran begini.
      Supaya negara lebih maju...

      Padam
  4. da la cakap tak ikut fakta~~lindan poorboy jadahnya~~pendapatan dia 15 juta setahun~~haih~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Marah ke Bujal?
      Bulan puasa kena banyak sabar...

      Padam
  5. keling manoharan ni mmg patut hantar balik india..
    dari dulu lagi dia buat hal..

    denga dia buat hal macam ni, sorry lah PR nak menang lagi kat Selangor

    BalasPadam