Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

16 Oktober 2012

Aku dan Fearless Felix


Red Bull Stratos was a project involving Austrian skydiver Felix Baumgartner. On 14 October 2012, Baumgartner flew approximately 39 kilometres (24 miles) into the stratosphere over New MexicoUnited States in a helium balloon before free falling in a pressure suit and then parachuting to Earth. The total jump, from leaving the capsule to landing on the ground, lasted approximately ten minutes.

Felix Baumgartner ( born 20 April 1969) is an Austrian skydiverdaredevil and BASE jumper. He set the world record for skydiving an estimated 39 kilometres (128,000 ft), reaching an estimated speed of 1,342 kilometres per hour (834 mph), or Mach 1.24, on 14 October 2012. He is also renowned for the particularly dangerous nature of the stunts he has performed during his career. 

source



Tiada apa yang mustahil dalam dunia.
Selagi ada kemahuan,
selagi itu ada jalan untuk mencapainya.
Manusia bernama Felix ini memang gila.
Seumur hidupnya asyik nak terjun sahaja.
Takda kerja lain.
Dan stunt terbarunya ini cukup menakjubkan.
Tiada orang lain berani mencabarnya.
Termasuklah aku.
Masa aku berusia 12 tahun.
Aku pernah jatuh daripada pokok rambutan.
Tinggi dalam 5 meter.
Aku patah pergelangan tangan kananku.
Semenjak itu aku taubat tak nak memanjat lagi.
Aku dah jadi seorang Acrophobia.
Gayat dengan tempat2 tinggi.
Lepas ni nak try minum Red Bull.
Mana tahu boleh jadi berani lepas tu.



5 ulasan:

  1. kah kah kah

    xdenyer redbull bole hilangkan gayat tu beb

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah pasal.
      Camna Red Bull boleh sponsor event camni ?
      NASA pun boleh kalah...

      Padam
  2. GILAKKKK !!!!!!!!

    berani gila!!

    BalasPadam
  3. saya pun acrophobia jugak..
    berpunca jatuh dari jambatan ke sungai yg tak berapa dalam..

    BalasPadam