Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

22 November 2012

Aku dan Hari Ini


Hari Khamis 22 November.
Rakyat Johor Darul Takzim bercuti hari ini.
Harijadi Sultan.
Aku tak kemana2 hari ini.
Nak ke istana tak dijemput.
Jadi aku duduk rumah ajelah.
Mengemas pokok2 yang dah berbulan tak dibelai.
Dah jadi hutan rimba pada pandangan mataku.
Memangkas pokok2 yang semakin meliar.
Membersih pangkal2 pokok yang semak- samun.
Mencuci pam kolam yang berlumut.
Mencuci rumah kucing yang bersarang.
Berpeluh jugak hari ini.
Tak payah susah2 nak berjalan 10 ribu langkah.

Kepada orang2 Johor di luar Johor,
Selamat bertugas!


4 ulasan:

  1. cantik dan hijau taman ni.. sejuk mata memandang :)

    BalasPadam
  2. Takpa..tahun depan ada rezeki datukship, dipelawa lah ke Bukit Serene tu nanti bro..:)

    BalasPadam
  3. dh chantek laman ijo ni doc.., gudjobb

    BalasPadam
  4. sejuk mata tgk laman hijau gini, bila aku kaitkan entry nih ngan entry ko ke kuala gandah elephant sanctuary, now i know why you want tu anak angkatkan baby elephant kat umah and i know where you want to put the baby elephant
    wakakkakakakakkakakaka peace beb!
    wakakkakakakaka (jgn amik ati, aku memang suka gurau)

    BalasPadam