Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

23 Februari 2013

Aku dan Fareeda Homemade


Ingat entri ini?
Selepas beberapa kali try&error.
Selepas beberapa kali ulang alik ke Kamdar dan Jakel.
Selepas beberapa kali ulang alik ke kedai jahit tepi.
Inilah antara hasilnya.

Modalnya sedikit sahaja.
Tak sampai pun 30 ringgit.
Tengok jenis dan kualiti kain.
Modalnya cuma kain 3 warna, brooch dan upah jahit tepi.
Cuma aku yang tak tahan menunggu.
Wife memilih warna di kedai kain.
Aku dah pusing satu Angsana,
wife belum siap memilih lagi.

Wife kata dah stopped membeli Fareeda.
Kalau beli baju kurung,
kena beli kain lebih yang matched warnanya.
Untuk buat tudung yang sedondon bila dipakai.
Boleh jimat banyak.
Boleh simpan duit untuk cop pasport antarabangsa.




6 ulasan:

  1. wah..buat sendiri yer....memang untung banyak...boleh pilih warna yang sendiri minat untuk disuai padan dengan pakaian... bijak bijak :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bijak3.
      Jimat3.

      Cuma masa aje tak mengizinkan.

      Padam
  2. Assalamualaikum tuan doktor, sy dh khatam blog tuan dlm masa dua hari. Best sbb mcm2 ragam pesakit. Kalu sy jd doktor mungkin dh pengsan kut hahaha sbb tu tak jd doktor hahaha. Tp sy suka isteri tuan boleh jahit sendiri tudung ala ala fareeda tu, sy pun minat tudung tu tp x mampu nk beli yg ori, hnya beli yg ala2 je plus tudung ori agak singkat dan klu sy beli sudah semstinya pihak sirim (suami) x luluskan. Sy minat juga nak jahit sndiri tp tiada kemahiran dan tiada mesin jahit jd beli jelah abis cerita hahaha. Terima kasih krn mewujudkan blog ni, mmg lain dr yg lain:-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih suka baca cerita2 saya.


      Padam
  3. assalam doktor..tahniah..isteri dah boleh jahit sendiri tudung mahal tu..memang cepat dapat cop paspot nanti

    BalasPadam
    Balasan
    1. tahun ini kena cepat2 penuhkan tabung.
      dah lama tak chop pasport.

      Padam