Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

13 Mac 2013

Aku dan Projek Hari Ini






Dah lama aku tak beri ceramah.
Dan hari ini jadi sejarah.
Aku dapat jemputan.
Mengajar cikgu2 KEMAS daerah Kulai.
Kena beri sedikit taklimat.
Pengiraan BMI dikalangan kanak2 sekolah.

Setahun 3 kali cikgu2 kena collect data.
Kena ukur tinggi dan berat kanak2 KEMAS.
Kena kira BMI mereka.
Namun semuanya dah tersedia.
Semuanya dah ada dalam jadual.
Cuma masalahnya. 
Hampir semuanya makcik2 dah rabun.
Takut tengok nombor kecik2 dalam carta BMI.
Lepas tu pengiraan umurnya sangat spesifik.
Kena ikut tahun dan bulan sekali.
Nasib baik satu kelas tak lebih 30 orang murid.
Taklah pening sangat nak kumpul data.

Taklimat 1/2 jam jadi sejam.
Lagi 1/2 jam bersembang dengan ketua KEMAS kat situ.
Merangkap Ketua Wanita UMNO Bahagian.
Cerita hal2 politiklah apa lagi.
Pukul 4 petang baru masuk klinik.




3 ulasan:

  1. sebut pasal bmi,,,,dah lama tak kira bmi diri sendiri....

    BalasPadam
  2. anak saya sekolah tadika kemas..

    komplen ..makan nyanyi...makan ..nyanyi.. main..
    balik rumah...
    tapi pandai jugak paca abc, 123 dan doa2 harian...hehehe

    BalasPadam
  3. Mesti seronokkan Doc... melayan berbagai2 soalan. Err, sembang politik, seronok tak?

    BalasPadam