Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

15 November 2013

Aku dan Pesakit Hari Ini

Seorang lelaki awal 20-an.
Belum berkahwin.
Masih single.
Mengaku masih tiada girlfriend.
Beliau dah berjumpa pakar kulit di bandar 2 hari lepas.
Mengadu gatal2 di tempat sulit.
Doktor ada beritahu dia pasal penyakitnya.
Ubat pun dah diberinya.
Dia jumpa aku sebab nak test darah.
Dah beberapa hari tak boleh tidur.
Takut dengan penyakitnya.
Aku tanya doktor pakar kata sakit apa?
Doktor kata dia mungkin kena Syphilis.

" Doktor beri ubat apa?"
Krim sapu dan ubat gatal sahaja.
" Takda beri injection? "
Dia taknak sebab mahal katanya.
Lalu dia tunjuk ubat dia kat aku.
Lotion Scaboma.
Aku dah nak gelak.
Tapi aku tahan.
"Ada cari perempuan?"
"Ada sakit masa kencing?"
"Ada keluar cecair putih masa kencing?"
"Confirmed takda girlfriend?"
Semuanya takda.
Lalu aku tunjukkan.
Lalu aku maklumkan.
Syphilis dan Scabies adalah penyakit yang berbeza.


Salam hujung minggu kawan2!



11 ulasan:

  1. blogwalking.. nice blog :)

    visiting me back
    hudakassim.blogspot.com

    BalasPadam
  2. mula-mula nak gelak dulu..
    lepas tu rasa nak marah pun ada..

    haiyoooo !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salah pendengaran.
      Silap penerangan.

      Padam
  3. nak gelak lagi kuat..
    sungguh berani hudakassim tu ya!!!

    BalasPadam
  4. kenapa doktor dengan sakit dan ubat tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syphilis tu sakit kelamin.

      Scabies tu sakit kudis buta.

      Jadi pesakit ni dah confused.
      Dia takut kena sakit kelamin.
      Padahal kudis buta sahaja.

      Itu ceritanya...

      Padam
  5. Adui scabies..pernah kena dulu..tak lalu doc..

    BalasPadam
  6. hehehehehhe biasalah kami pesakit ni kadang2 terdengar lain, terpaham lain hahahhahaha saya pun kadang2 kena gak gitu hehehehe bila kali ke dua jumpa doktor baru perasan diri sendiri salah dengar dan salah faham

    BalasPadam
  7. Mula2 baca saya pun pelik. Takder girlfriend, mana dapat syphilis? Rupa2nya scabbies. Hehehehehehehe. Bolehlah dia tidur lena lepas nie. Eh doc, Muslim ke?

    BalasPadam