Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

14 Januari 2014

Aku dan Kangkung Dulu Naik Sekarang Dah Turun


Koleksi Kangkung yang aku kutip di FB.
Macam2.
Sebenarnya rakyat Malaysia ni kreatif.
Sangat2 kreatif.
Macam2 parodi boleh dilihat dan ditonton.
Isunya berat.
Isu kenaikan harga barang.
Tapi bila isu kangkung ni tersebar.
Hilang sikit tension.
Turun sikit tekanan darah.





Pucuknya angkuh memanjat bukit,
Tak sedar akar terendam air parit,
Rakyat mengeluh lelah dan sakit,
Sedikit diberi banyak diungkit.

Pucuknya angkuh memanjat bukit,
Tak sedar akar diair parit,
Bagaikan melepas anjing tersepit,
Dah jadi pemimpin rakyat digigit.

-Ungku Aziz?





4 ulasan:

  1. Saya rasa, isunya berat. Trend ini sinis sebenarnya. Tapi dah nama kerajaan kan...kebal jer lah....

    BalasPadam
  2. saya bukan pro mana-mana atau anti mana-mana, tapi kelmarin adalah hari yang sangat menghiburkan.

    kihkihkih!

    BalasPadam
  3. ada lagi picture, depa tunjuk ambulan KK Kangkung kat kelantan....

    saya suka kangkung belacan...tp lepas harga dia turun ni, rasa mcm taknak makan plak! hahaha

    BalasPadam
  4. bukan semua orang makan sayur

    BalasPadam