Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

08 Januari 2014

Aku dan Mari Beramal Untuk Akhirat

TERKINI:

KEPADA SESIAPA YANG INGIN MEMBERI SUMBANGAN,
BOLEHLAH BANK-IN KE AKAUN INI:
Nama Bank:     BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
Nama Akaun:   SURAU AL FALAH PPD KULAI
No Akaun:        01117010007220

Terima Kasih Daun Keladi.

Ada sesiapa berminat nak memiliki harta untuk akhirat?
Aku sekadar nak menghebahkan.
Takda dapat komisen ke apa.
Dapat pahala sikit2 jadilah.
Alhamdulilah.


Di pejabat tempat wife bekerja.
Sedang ada usaha untuk membina surau.
Surau untuk kegunaan kakitangan.
Menjadi tempat beribadat.
Juga menambah ilmu2 agama.
Jangan jadi tempat tidur dah ler.
Jangan jadi tempat mengumpat dah ler.
Tapaknya telah ada.
Kerja2 tanah dah pun dimulakan.
Kosnya bernilai 250 ribu ringgit sahaja.


Memandangkan dana masih tidak mencukupi,
Setiap warga PPD Kulaijaya diarahkan untuk membantu mengumpul dana.
Jadi aku mewakili wife aku.
Mencari dana dan sumbangan.
Sumbangan minimum 50 ringgit.
Harga untuk tapak surau 1/2 kaki persegi.
Kepada sesiapa yang nak hulur sumbangan,
Dipersilakan.
Kecil tapak tangan,
Nyiru aku tadahkan.
Macam aku cerita tadi,
aku tak ambil komisen.
Aku ikhlas nak membantu.



Ini keadaan tapak surau dua hari lepas.
Beberapa orang pekerja sedang menyediakan asas untuk bangunan.
Baca cerita selanjutnya di sini.


4 ulasan:

  1. no akaun bank islam tu mohon diperjelaskan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. No akaun tu memang sengaja dipadamkan oleh pihak pengurusan.
      Mungkin ada akaun lain agaknya.
      Nanti saya dapatkan no akaun yang betul.
      Terima kasih.

      Padam
  2. Gambar kurang jelaslah Doc...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau nak derma secara terus,
      nanti saya tanyakan kepada pihak yang berkenaan.
      Terima kasih.

      Padam