Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

05 Ogos 2014

Aku dan #prayforgaza #supportgaza


Dah lebih sebulan.
Tiada tanda2 dunia akan membantu.
United Nation.
Organization Islamic Council.
Al Qaeda.
Semuanya takda telur.
Aku setuju dengan satu pendapat.
Semua negara Islam adalah didalam genggaman Israel.
Kecuali Palestine.


Dunia akan aman jika tiada Israel.
Dunia akan aman jika tiada Yahudi.
Kerana setiap kekacauan dibumi ini.
Pasti ada agen Yahudi menjadi dalangnya.


Aku hanya manusia kerdil.
Aku tak berani nak mengangkat senjata.
Aku tak berani nak mati syahid.
Tapi.
Aku dah berhenti minum di Starbucks.
Aku dah berhenti minum di McD.
Aku dah berhenti berbelanja di Tesco.
Aku sedang mencuba berhenti membeli produk2 Nestle.
InsyaAllah.
Kemenangan pasti dipihak yang benar.
Cuma bila masanya,
hanya Allah Yang Maha Mengetahui.


Perang ciptaan Israel adalah berat sebelah.
Sesungguhnya Israel adalah dayus dan penakut.
Mereka hanya berani menyerang sekolah, masjid dan tempat2 awam.
Mereka membunuh kanak2 dan wanita tanpa belas kasihan.
Habis semua peraturan perang dilanggarnya.
Senjata2 mereka adalah 'illegal'.
Tetapi siapa yang berani menyanggah?


Kalau di negara2 luar,
masing2 berhimpun demi menunjukkan sokongan kepada Palestin.
Tetapi di Malaysia,
McD yang jadi mangsanya.
Demo dilakukan didepan restoran McD.
Pintunya digegarkan.
Pekerja2nya dibodoh2kan.
Siap ada video lagi.


Disana-sini tabung derma Palestin dijaja.
Oleh kumpulan bertauliah dan juga tidak.
Ramai yang menangguk di air keruh.


Sebagai rakyat Malaysia.
Aku sangat prihatin dengan keadaan di Gaza.
Di FB,
banyak sangat gambar2 sadis aku tengok.
Kesan2 kemusnahan akibat pengeboman pun sangat dahsyat.
Rasanya dah takda apa yang tinggal.
Segala2nya kemusnahan.
Semoga rakyat Gaza terus tabah mengharungi hidup.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan