Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

18 September 2014

Aku dah Update ke iOS 8

Ini cerita iOS 6 saya.
Ini cerita iOS 7 saya.


Naik taraf lagi.
Menuju kemajuan teknologi.
Menuju kecanggihan ciptaan manusia. 
Sambil menunggu iPhone 6 tiba di Malaysia.

iOS 8.
Ada banyak ciri-ciri tambahan.
Tapi ada dua yang aku paling perasan.
Kamera bukan setakat ambil gambar sahaja sekarang.
Dah boleh edit macam2.
Ada self timer untuk mudah berselfie.
Ada time lapse untuk ambil gambar jangkamasa lama.
Maka makin berkaratlah DSLR aku.

Satu lagi kemudahan.
Keyboard lebih advanced dan mesra pengguna.
Ada suggestive word lebih lengkap.
Bahasa Melayu juga Inggeris.
Lebih cepat menulis.
Lebih pantas menaip.

Cuma satu kelemahannya.
Skrin iPhone 4 terasa makin kecil.
Bila usia makin bertambah.
Jari makin kembang.
Mata makin rabun.
Perlu skrin lebih besar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan