Aku dan Statistik

Aku dan Cerita-Cerita Lama:

Kata Carian

07 Julai 2015

Aku dan Lawak Hari Ini



Raya tahun ini.
Pakai baju kaler oren.
Dengan track bottom warna oren.
Dan bila tetamu datang,
kita hidangkan air oren.

Aku simpan video ini dalam phone aku.
Kalau bosan sangat,
aku dengar balik gelak pakcik ni.
Hilang sikit tension.
Hebat pakcik ini.
Relaks sahaja walaupun kena prank.
Relaks sahaja walaupun baju untuk raya tak siap.
FBI memang hebat.
Lain orang yang cuba follow dia punya prank,
langsung tak menjadi.
Terutamanya Sate di ERA.

Bulan puasa.
Kena belajar untuk bersabar.
Kena banyak beristighfar.
Kena sentiasa berbaik sangka.
Walaupun pesakit datang masa dah dekat dengan waktu nak berbuka.
Menyenaraikan simptom2 yang ada pada awal pagi.
Semata2 untuk justifikasi tak nak pergi kerja.
Aku bersangka baik.
Takkanlah penat2 berpuasa seharian,
tergamak nak menipu.
Apa dapatnya?
Mungkin dapatlah MC sehari.
Tetapi mana pahalanya?

Salam 10 terakhir Ramadan kawan2.



2 ulasan:

  1. ini kelakar.. saya gelak x berhenti..

    BalasPadam
  2. Sempoinye pakcik ni siap bole gelak2 lagi....kikiki...saya pon ikut tergelak gak...hadoiiii :'D

    BalasPadam